VTM verwelkomt Annick Bongers als Content Director Streaming

Met de komst van Annick Bongers zet VTM een nieuwe stap in haar digitale strategie. Als Content Director Streaming wordt Annick verantwoordelijk voor alle content op de digitale platformen van VTM. Het veranderende kijkgedrag van de Vlaming brengt niet alleen uitdagingen met zich mee, maar ook opportuniteiten. Die wil VTM ten volle grijpen. Door een nieuwe rol te creëren die focust op innovatieve programmaontwikkeling onderstreept VTM de ambitie om haar digitale groei te versnellen en haar streamingaanbod verder vorm te geven.

Dirk Lodewyckx, algemeen directeur Radio, TV & Streaming:De uitdagingen in de tv-sector zijn groot, zeker in een kleine markt als Vlaanderen. Bij VTM hebben we het veranderende kijkgedrag altijd omarmd. Zo waren we met VTM GO de eerste in Vlaanderen om via een zeer gebruiksvriendelijk videoplatform al onze programma’s on demand aan te bieden. Technologische investeringen zijn dan ook noodzakelijk, maar niet voldoende. Ook op contentvlak hebben we nieuwe recepten nodig om een antwoord te bieden op de kijkbehoeften van morgen. Met de unieke en ruime ervaring van Annick aan boord ben ik ervan overtuigd dat we ook de digitale kijker nog meer op zijn wenken zullen kunnen bedienen.”
Annick Bongers zelf kijkt met veel enthousiasme naar haar nieuwe uitdaging: “De vraag die mij bezighoudt: Hoe hou je lokale content top of mind in de wereld van morgen? Door een solide omgeving te creëren waar creatieve risico’s genomen kunnen worden en het rijke Vlaamse talent zich verder kan ontwikkelen. VTM is technologisch voorbereid op de toekomst en streeft ernaar om ook op lange termijn de leidende lokale speler te blijven die nieuws en entertainment van hier biedt. Ik kijk er erg naar uit om samen met het VTM-team, met veel nieuwe energie, mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei en vernieuwing van de streamingsector.”

Annick Bongers begon haar carrière bij Jambers en werkte daarna 17 jaar als programmamaker bij Woestijnvis. In de afgelopen tien jaar speelde ze als programmadirecteur een cruciale rol in de uitbouw van de PLAY-groep. Met haar brede expertise in zowel het ontwikkelen van programma’s als het sturen van zenders heeft ze het uitgelezen profiel om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het lokale ecosysteem van VTM, met een focus op innovatie en talentontwikkeling.


Niet voor publicatie:

De foto uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.vtm.be of foto.dpgmedia.be.

Julie Colpaert

Hoofd perscommunicatie en woordvoerder Radio, TV en Streaming, DPG Media

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Neem contact op met

Medialaan 1 1800 Vilvoorde

pers@dpgmedia.be

vtm.be