Van 100 naar 1: wie verovert The Floor en gaat naar huis met 40.000 euro? 

Nieuwe quizshow The Floor vanaf nu zaterdag 5 oktober om 20u25 bij VTM 

Wie kan in elke categorie zijn tegenstander overtroeven, de klok trotseren en de slimste keuzes maken? Vanaf zaterdag 5 oktober zet Bruno Wyndaele de kijkers op scherp met The Floor, een spectaculaire nieuwe quiz waar kennis en strategie elkaar kruisen. Op een gigantische vloer nemen 100 kandidaten het tegen elkaar op in 99 zenuwslopende quizduels. Eén voor één moeten spelers het tegen elkaar opnemen, tot slechts één winnaar de volledige vloer in handen heeft en met de hoofdprijs van 40.000 euro naar huis gaat.

Het concept van The Floor is simpel, maar genadeloos. Elke kandidaat staat op een vak dat gekoppeld is aan een specifieke categorie waarin ze uitblinken. Van film tot natuurkunde, elke deelnemer heeft zijn of haar domein van expertise. In elk duel daagt een speler een buurman of buurvrouw uit. De winnaar verovert het vak, voor de verliezers is er geen tweede kans. Zij moeten The Floor meteen verlaten.

In de eerste aflevering staan 100 kandidaten te trappelen om aan de quiz te beginnen, maar voor elf van hen eindigt het avontuur onherroepelijk. Met duels van 45 seconden en een wervelwind aan visuele vragen, is snelheid en kennis cruciaal. Het ene duel volgt het andere in hoog tempo op. De willekeurig gekozen nieuwe kandidaten worden steeds weer voor een uitdaging geplaatst. Zo neemt Marc het op tegen Valentijn in de categorie automerken, vechten Charlotte en Peggy een pittige strijd uit in de categorie kledij en accessoires en moeten Margot en Rune het tegen elkaar opnemen in de categorie Eurovisiesongfestival. En dat tactiek ook een belangrijke rol kan spelen in het spel, bewijst die laatste met stip… 

Bekijk hier de preview uit de aflevering:

In een reeks van negen afleveringen, waarbij elke week de groep uitdunt, neemt de spanning alleen maar toe. Want hoewel de wekelijkse winnaar 1000 euro kan verdienen, draait alles om de ultieme vraag: wie blijft als laatste over en sleept de felbegeerde 40.000 euro in de wacht?


Niet voor publicatie:

De foto’s uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.vtm.be of foto.dpgmedia.be. 

Bovenstaande video is over te nemen via deze embedcode: <div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/783312?auto_play=false&pip=false&single_play=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Maja Keldermans

Sr. Press Officer, DPG Media

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Neem contact op met

Medialaan 1 1800 Vilvoorde

pers@dpgmedia.be

vtm.be