Skip to Content
The Masked Singer zorgt voor beste dag bij VTM sinds 5 jaar

The Masked Singer zorgt voor beste dag bij VTM sinds 5 jaar

Maar liefst 1,5 miljoen kijkers zagen hoe Libelle ontmaskerd werd in aflevering 2

The Masked Singer blijft Vlaanderen in de ban houden. De tweede aflevering zorgde er afgelopen vrijdag zelfs voor dat VTM zijn beste dag in 5 jaar tijd beleefde. Maar liefst 1,5 miljoen kijkers zagen hoe Libelle werd ontmaskerd en hoe niemand minder dan Dina Tersago van achter het masker verscheen. De tweede show haalde zo een torenhoog marktaandeel van 65% in de doelgroep VVA 18-54 en zelfs 71% in de jongere doelgroep VVA 18-44 (alle cijfers live+2). Voor de herhaling op zondag kwamen daar nog eens 140.000 kijkers bij.

Met een gemiddeld marktaandeel van 47,3% (17u-24u) scoorde VTM zijn beste dag in 5 jaar tijd. Het was geleden van de finale van K3 Zoekt K3 op 6 november 2015 dat VTM nog zo’n hoog marktaandeel haalde. Op de dag van de slotaflevering haalde VTM toen 52,3%. 

Ook online wist The Masked Singer sterk te scoren. Op VTM GO haalden de tweede aflevering van The Masked Singer en Behind The Mask, het exclusieve programma dat elke week het verhaal achter de ontmaskering volgt, ondertussen ook al 144.000 views. In de Guessing Game op vtm.be werden maar liefst 130.000 gokjes uitgebracht.

Maarten Janssen, channel manager VTM: “Het parcours dat we met The Masked Singer aan het afleggen zijn is ronduit fantastisch. Dat we in de jongere doelgroep VVA 18-44 meer dan 70% marktaandeel halen, toont aan dat er massaal in gezinsverband wordt gekeken. The Masked Singer is dus bij uitstek hét programma dat mensen over alle generaties heen weet te boeien. Spraakmakender dan de regeringsvorming!

Afgelopen weekend introduceerde The Masked Singer een nieuw kostuum: de kleurrijke Suikerspin. Hoe haar echte stem klinkt, komen de kijkers op vrijdag 2 oktober te weten in de derde show van The Masked Singer. Wie wordt deze keer ontmaskerd? Wie de afleveringen wil herbekijken, kan dat doen via VTM GO.

Story image

Niet voor publicatie: 
De foto's uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.vtm.be/
​Uitgebreid fotomateriaal vind je op foto.dpgmedia.be

Sylvia De Doncker Sr. Press Officer, DPG Media
Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde