Superverspreiders zetten laatste rechte lijn in voor Make 2020 Great Again

Superverspreiders zetten laatste rechte lijn in voor Make 2020 Great Again

Ann Van Elsen ontvangt Dominique Van Malder en Helmut Lotti nu zaterdag 26 december in speciale uitzending op Joe, volledig in het teken van armoede

Story image

Deze week zetten Frances Lefebure en haar superverspreiders An Lemmens, Gloria Boateng en Ann Van Elsen de laatste rechte lijn in naar de slotuitzending van Make 2020 Great Again, die op dinsdag 29 december om 20.40 te zien is bij VTM. Daarin maakt Frances het resultaat bekend van haar grote ‘cadeautjesinzamelactie’ voor kinderen die in armoede leven. Gisteren werd al bekendgemaakt dat Helmut Lotti samen met An Lemmens een echte benefietsong heeft gemaakt en nu zaterdag 26 december presenteert Ann Van Elsen tussen 10.00 en 13.00 een speciale uitzending op radiozender Joe, die volledig in het teken staat van kinderarmoede.

Ann krijgt in de speciale uitzending ‘Make 2020 Great Again’ op Joe bezoek van Dominique Van Malder en Helmut Lotti, die het zelf in hun jeugd niet makkelijk hadden. Ze doet ook babbels met andere bekende Vlamingen zoals Tia Hellebaut, Soe Nsuki en luisteraars die het financieel moeilijk hebben. Kinder- en jeugdpsychiater Peter Adriaenssens maakt het onderwerp mee bespreekbaar en beantwoordt vragen van de luisteraars. Hoe praat je het best met je kinderen over armoede? Of hoe pak je een verjaardagsfeestje aan als je het thuis minder breed hebt? Wie nu al een vraag wil insturen, kan dat doen via makebelgiumgreatagain@vtm.be.

Ann Van Elsen: “Het is fijn om mijn taak als superverspreider ook op Joe te kunnen verderzetten. De hele actie ligt mij heel nauw aan het hart. Als kind was het voor mij, na de scheiding van mijn ouders, ook geen makkelijke periode. Twee ouders die plots alleen vaste kosten moeten betalen en daarnaast nog heel wat emotionele miserie moeten verwerken… Het laatste wat je dan als kind wil, is hen tot last zijn. En het enige wat je wel wil, is erbij horen, net zijn zoals de rest. Het is dus heel belangrijk dat we alert blijven voor de noden van een kind en die reiken verder dan het financiële aspect rond armoede. Dat we hier met deze actie en onze 3 uur radio een platform aan kunnen geven, vind ik een sterk signaal. Dat is, naast massaal veel cadeautjes verzamelen (lacht), toch ons belangrijkste doel.” 
Story image

De actie van Frances Lefebure wordt ook online breed opgepikt, met heel wat bekende influencers die er mee hun schouders onder zetten. Superverspreider Gloria Boateng ging op haar manier van deur tot deur om cadeaudozen aan influencers zoals Stien Edlund, Average Rob, Pommelien Thijs en Celine & Michiel af te leveren. Zij maakten een unboxingvideo, maar kwamen tot een verrassende constatatie…

Bekijk de video hier:

Story image

Vorige week woensdag maakte Frances Lefebure na exact één week een tussenstand bekend van €1.067.217. “Ik hoopte vanalles, maar die tussenstand zat toch al ver boven mijn verwachtingen”, zegt Frances. “Nu hebben we uiteraard de smaak te pakken en willen we in deze laatste rechte lijn toch nog zoveel mogelijk mensen overtuigen om mee te zorgen voor een cadeautje voor één van de 466.000 kinderen die in ons land in armoede leven.

Op 29 december sluiten Frances en haar superverspreiders An Lemmens, Gloria Boateng en Ann Van Elsen de actie af met een slotuitzending van Make 2020 Great Again, die om 20.40 te zien is bij VTM. Cadeautjes kopen kan nog steeds via makebelgiumgreatagain.be.

Niet voor publicatie:
De foto's uit de mail kan je downloaden via communicatie.vtm.be
Uitgebreid fotomateriaal vind je op foto.dpgmedia.be
Bovenstaande video is over te nemen via deze embedcode:
<div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/188207?automute=false&autoplay=true&pip=false&single_play=true&sticky=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Sylvia De Doncker Sr. Press Officer, DPG Media

 

 

 

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde