LEGO MASTERS: 10 cijfers om van te duizelen

LEGO MASTERS: 10 cijfers om van te duizelen

Aflevering 4 op zaterdag 2 mei om 20.20 bij VTM

Story image

Niet alleen doen mensen thuis - groot en klein - massaal mee aan de thuisopdrachten van LEGO MASTERS, ook nog enkele andere cijfers zijn impressionant te noemen. Een leuk overzicht!:

  1. De deelnemers vonden tijdens de opnames (die reeds achter de rug zijn) blokjes in alle kleuren, vormen en formaten in de brick shop in de studio: daar lagen maar liefst 2,5 miljoen blokjes te wachten om gebruikt te worden!
  2. In totaal werd er tijdens deze reeks van LEGO MASTERS 121 uur gebouwd.
  3. Gemiddeld bouwden de deelnemers 14,9 uur per aflevering.
  4. De kortste opdracht duurde 10 minuten, de langste 28 (!) uur.
  5. De reeks telt 25 draaidagen.
  6. De draaidagen duurden gemiddeld 10 tot 12 uur, inclusief alle breaks.
  7. Gemiddeld werden 1800 LEGO-blokjes per bouwwerk gebruikt.
  8. 1300 mensen hebben zich aangemeld om deel te nemen, waaruit 8 duo’s de finale selectie haalden.
  9. Ondertussen stuurden reeds 15.600 fans op Instagram onder #wijzijnLEGOmasters een foto of video door van hun bouwwerk, na de home challenge die Kürt Rogiers deelde na elke aflevering.
  10. LEGO MASTERS haalt gemiddeld 852.784 kijkers, goed voor een marktaandeel van 37,2% (VVA 18-54; live +7). Op de jongere doelgroep VVA 18-44 scoort het programma zelfs 46,6%.

In de vierde aflevering op zaterdag 2 mei om 20.20 bij VTM, moeten de zes overgebleven duo’s hun droomappartement bouwen, bestaande uit maar liefst drie verdiepingen. De duo’s krijgen hiervoor 11 uur de tijd en moeten niet alleen al hun fantasie en bouwtalent inzetten. Er wordt immers ook een beroep gedaan op hun architectonische inzicht. Eén bouwer zit er behoorlijk doorheen. Gaat dat het team de kop kosten?

Niet voor publicatie:
- Legal line: LEGO, the LEGO logo, LEGO Masters, the Minifigure figurine, and the Brick and Knob configurations are trademarks of the LEGO Group
- Foto’s uit het persbericht kan je downloaden via https://communicatie.vtm.be
- Uitgebreid fotomateriaal vind je op https://persweb.be

 

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://persweb.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic en Joe

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde