Krijgt AndY minder kansen dan Alexander?

Krijgt AndY minder kansen dan Alexander?

Ze Zeggen Dat: aflevering 2 op dinsdag 10 november om 20.40 bij VTM

Story image

Ze zeggen dat Ze Zeggen Dat vorige week sterk van start is gegaan, met gemiddeld 870.000 kijkers en 32,3% marktaandeel (VVA 18-54, live+uitgesteld). In aflevering 2 op dinsdag 10 november om 20.40 testen Dina Tersago en Andy Peelman weer een aantal nieuwe Ze Zeggen Dat-beweringen uit. Want geraak je echt sneller door een file als je zigzagt? En krijg je minder kansen in het leven met een voornaam die eindigt op Y? Wie anders dan AndY kan dat beter onderzoeken.

Om te testen of mensen met een naam die eindigt op Y echt minder kansen krijgen, schakelt Andy de hulp in van Britney Vanhaelen (20) uit Dilsen-Stokkem. “Mensen zeggen het misschien niet luidop, maar ik heb wel het gevoel dat ze een vooroordeel hebben”, vertrouwt ze Andy toe. “Ik zou liever Louise heten.” Om te weten of een voornaam invloed heeft op de kansen die je krijgt in het leven, sturen Andy en Britney samen met arbeidseconoom Stijn Baert 100 nepsollicitaties uit, maken ze identieke Tinder-profielen aan met verschillende namen en doen ze mystery calls naar 10 uitzendbureaus. De resultaten laten hen met open mond achter.

Qmusic-ochtendduo Maarten & Dorothee zigzagt zich door de file

De combinatie van regenweer en de ring rond Brussel. Dat hebben Andy en Dina nodig voor hun tweede test. Samen met Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe, die Vlaanderen elke ochtend door de spits gidsen op Qmusic, testen ze uit of je effectief sneller door een file geraakt als je van het ene rijvak naar het andere zigzagt. Maarten is ervan overtuigd dat de mythe juist is, terwijl Dorothee het constant veranderen van rijvak niet alleen gevaarlijk, maar ook boertig en asociaal vindt. Om te testen wie gelijk heeft, nemen Maarten, Dorothee, Dina en Andy - aka team zigzag - het op tegen team rijstrook: 3 auto’s die in rijvak 1, 2 of 3 blijven. Wie baant zich het snelst een weg door de file?

Bekijk de preview hier:

Story image

Onze tong heeft verschillende smaakzones om zoet, zuur, bitter en zout te proeven. Dat wordt niet alleen gezegd, het staat ook in veel schoolboeken. Maar klopt dat wel? De familie Peeters test het uit met een smaakdoos vol verrassingen. Dina wil nog een andere mythe uittesten, die zegt dat je een betere ontvangst hebt als je je gsm in de lucht steekt. Daarvoor gaat ze op kamp in een bos, zonder gsm-ontvangst.

De afleveringen van Ze Zeggen Dat zijn ook te (her)bekijken op VTM GO.

Niet voor publicatie: 

De foto's uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.vtm.be/
Uitgebreid fotomateriaal vind je op foto.dpgmedia.be
Bovenstaande video is over te nemen via deze embedcode:

<div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/178418?automute=false&autoplay=true&pip=false&single_play=true&sticky=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Sylvia De Doncker Sr. Press Officer, DPG Media

 

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde