Gaan ze voor de race of de reis? Vier bekende Vlamingen en hun tieners worden gedropt op een onbekende plek in Europa in Ver Van Huis 

Marc Coucke, Véronique De Kock, Bruno Vanden Broecke en Francesco Planckaert vertrekken op de roadtrip van hun leven, nieuw vanaf 12 november elke dinsdag om 20u40 bij VTM 

“We hebben totaal geen idee waar we gedropt zullen worden.” Met die woorden begint een bijzondere uitdaging voor vier bekende duo’s: ondernemer Marc Coucke met zijn dochter Chloé (20), ex-wielrenner Francesco Planckaert en zijn dochter Noa (16), presentatrice en ex-Miss België Véronique De Kock met zoon Sébastien (19), en acteur Bruno Vanden Broecke met zijn zoon Sam (19). In Ver Van Huis vertrekken ze op de roadtrip van hun leven. Meer dan 2500 km van huis worden ze op onbekende locaties in Europa gedropt, zonder geld, zonder telefoon en alleen elkaar om op te steunen. In tien dagen liften ze naar huis met enkel de hulp van vreemden die ze ontmoeten onderweg. Hoe reageren ze op obstakels? Kunnen ze improviseren? En vooral: blijven ze sterk als team tijdens deze bijzondere reis? 

Geblinddoekt, onwetend en zonder ook maar één euro op zak. Zo start vier keer een soortgelijk verhaal, maar wel in vier compleet verschillende delen van de wereld. En toch met hetzelfde doel: zo snel mogelijk in België geraken. Terwijl de ene in de bloedhete woestijn staat te zweten, baant de ander zich een weg door de kou in het hoge noorden. Sommigen beginnen hun reis in de drukte van een wereldstad, anderen in de rust van een afgelegen bos. “Ik weet niet waaraan we beginnen. Ik ben iemand die graag controle heeft. Dit is een drama voor mij”, lacht Véronique. 

De duo’s starten niet alleen op verschillende locaties, maar ook met een verschillende mindset. Véronique en Sébastien gaan vol voor de race, terwijl Francesco en Noa de focus leggen op de reis. “Niets moet, gewoon ons amuseren en elkaar nog beter leren kennen”, klinkt het bij Francesco, voor wie dit de eerste reis met zijn dochter alleen is. “Als we weg gaan, is dat meestal met het hele gezin. Ik heb met al mijn kinderen dezelfde band, maar bij een dochter ben je meer bezorgd”, vertelt Francesco. “Hopelijk ontdekt hij tijdens onze reis dat er heel veel lieve mensen zijn in de wereld en gaat hij ook wat minder bezorgd zijn”, legt Noa uit. “Mijn vrouw zegt altijd dat ik heel competitief ben. Ik vind van niet, buiten bij pingpong. Sam heeft dat ook een beetje”, lacht Bruno. 

De reis telt meerdere etappes. Wie als eerste een checkpoint haalt, krijgt extra punten. Maar al snel blijkt dat de reis voor iedereen anders verloopt, met unieke uitdagingen en obstakels. Chloé heeft ervaring met liften. “Ik heb dat na het uitgaan al eens gedaan, toen papa er niet van wist”, grinnikt ze. Ook Marc heeft vroeger vaak gelift, maar het vinden van een slaapplek is andere koek. Zodra de eerste nacht nadert, slaat de onzekerheid toe. “Veiligheid is voor mij heel belangrijk. Ik hou totaal niet van risico’s, en gaan slapen bij mensen die je niet kent klinkt mij heel raar. Ik heb veel minder in de hand dan thuis, waar we 24 uur per dag beveiliging hebben. Nu kan ik niemand bellen als er iets is. Dit is echt ‘once in a lifetime’”, vertelt Marc.

Bekijk hier de preview uit de aflevering: 

Ook bij Véronique en Sébastien blijkt een slaapplek vinden het eerste obstakel. Ze trekken hun stoute schoenen aan en proberen een gratis hotelkamer te fixen. “Dit is voor mij echt een hele grote drempel. Maar wat is ons plan B? In een tentje slapen in het park? Hier ga ik niet liggen!”, vertelt Véronique. Sébastien daarentegen heeft daar minder problemen mee: “Ik ben wel avontuurlijk. Mama gaat vaak uit van het ergste, ik ben het tegenovergestelde. Ik ben chill, dat komt wel goed.” Welke duo’s vinden hun weg terug, wie bereikt de checkpoints het eerst, en welke onverwachte ontmoetingen kleuren deze reis? 


Niet voor publicatie: 

De foto’s uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.vtm.be of ​ foto.dpgmedia.be

Bovenstaande preview is over te nemen via deze embedcode: <div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/867429?auto_play=false&pip=false&single_play=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Maja Keldermans

Sr. Press Officer, DPG Media

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Neem contact op met

Medialaan 1 1800 Vilvoorde

pers@dpgmedia.be

vtm.be