Skip to Content
Frances Lefebure onthult tussenstand ‘Make 2020 Great Again’: al meer dan 1 miljoen euro ingezameld voor kinderen in armoede

Frances Lefebure onthult tussenstand ‘Make 2020 Great Again’: al meer dan 1 miljoen euro ingezameld voor kinderen in armoede

“Al meer dan 1 miljoen euro ingezameld voor cadeautjes! Da’s ongelooflijk op 7 dagen tijd!” Zo maakte Frances Lefebure zonet de voorlopige tussenstand van de actie ‘Make 2020 Great Again’ bekend bij Qmusic-dj Vincent Fierens. Exact één week geleden riep ze samen met ‘superverspreiders’ An Lemmens, Ann Van Elsen en Gloria Boateng heel Vlaanderen op om kerstcadeautjes te schenken aan kinderen die opgroeien in armoede. En dat heeft Vlaanderen dus al massaal gedaan. Het eindresultaat van de actie is te zien in een speciale aflevering op dinsdag 29 december om 20.40 bij VTM. 

Frances zelf kon het nauwelijks geloven: “Ik hoopte vanalles, maar dit is waanzin! We zijn nog maar net aan het opwarmen en er hebben nu al meer dan 25.000 mensen een cadeautje gekocht. Beeld je in wat er mogelijk is als we met 30.000, 50.000 of zelfs meer zouden zijn die een pak van hun hart schenken. Maar het allerbelangrijkste is dat we hier over blijven praten. En kinderen in armoede zo ook het signaal geven dat ze er gewoon bij horen. Komaan hé! Make 2020 Great Again! En nog eens merci!” 

Ontdek hier de reactie van Frances toen zij de tussenstand te weten kwam van haar team:

Wie nog een bijdrage wil leveren, kan dat de komende weken nog doen via www.makebelgiumgreatagain.be. Daar kan je cadeaus kopen ter waarde van €10, €25 en €40 en kan je kiezen tussen verschillende categorieën zoals speelgoed, babyspeelgoed, sportgerief of boeken. Of je kan kinderen die in armoede opgroeien de kans geven om eens op (gezins)uitstap te gaan. Daarvoor werkt Make Belgium Great Again samen met www.iedereenverdientvakantie.be. Het Kinderarmoedefonds zorgt ervoor dat deze cadeautjes bij de juiste kinderen (0-18 jaar) terechtkomen. Bovendien mag elk kind zijn cadeau zelf kiezen, zodat iedereen krijgt wat hij of zij écht wil.


Niet voor publicatie:
De foto's uit het persbericht kan je downloaden via https://communicatie.vtm.be/
​Fotomateriaal vind je op https://persweb.be/

De video kan je delen via deze embedcode: <div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/186913?automute=true&autoplay=true&pip=false&single_play=true&sticky=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Maja Keldermans Sr. Press Officer, DPG Media

 

 

 

 

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde