‘Bestemming X’ wint prestigieuze Gouden Roos in Londen

‘Bestemming X’ wint prestigieuze Gouden Roos in Londen

Story image

Fantastisch nieuws uit Londen: ‘Bestemming X’ is internationaal in de prijzen gevallen tijdens de prestigieuze Rose d’Or Awards. Dat zijn dé prijzen voor beste internationale televisie- en onlinereeksen in Europa. Het misleidende spelprogramma van VTM ging aan de haal met de felbegeerde Gouden Roos in de categorie ‘Competition Reality’, waarbij het de concurrentie van vijf andere inzendingen overtrof. ‘Bestemming X’ haalde het zo van de internationale titels Stars On Mars (Australië), Tempting Fortune (UK), The Devil’s Lot: So Help Me Cod! (Canada), The Piano (UK) en Wedding Fighters (Korea). In ons land was Bestemming X goed voor gemiddeld 731.000 kijkers en 36% marktaandeel. Het succesvolle format werd intussen aan vijf landen verkocht, onder andere het Verenigd Koninkrijk (BBC) en de Verenigde Staten (NBC) maken hun eigen versie van het programma.

Maarten Janssen, channel manager VTM: “We zijn ongelooflijk trots op de Gouden Roos voor Bestemming X! Dat is het resultaat van toegewijd teamwork, grensverleggende creativiteit en het lef om te innoveren. Wat begon als een gewaagd idee, heeft nu ook internationaal erkenning gekregen. Dat een klein productieteam uit Vlaanderen het kan afleggen tegen grote internationale spelers is echt straf. Deze erkenning zet ons nog meer op de kaart in de internationale televisiemarkt. We kijken dan ook vol vertrouwen naar de toekomst met de vastberadenheid om grenzen te blijven verleggen en onvergetelijke verhalen te blijven vertellen.”

In ‘Bestemming X’ trekken 10 onbekende Vlamingen op avontuur door Europa in een geblindeerde bus. Bij elke tussenstop moeten de deelnemers raden waar ze zijn. Onderweg spelen ze avontuurlijke games op adembenemende locaties waarbij ze hints kunnen vergaren die hen stap voor stap dichter bij de juiste locatie brengen. Wie alle eliminatierondes overleeft en als eerste de mysterieuze ‘Bestemming X’ kan onthullen, wint het spel. Na het succesvolle eerste seizoen bereiden VTM en Geronimo intussen een gloednieuw, tweede seizoen voor.


Niet voor publicatie:

De foto uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.vtm.be of foto.dpgmedia.be.

Tine Danschutter Hoofd perscommunicatie & woordvoerder Radio, TV en Streaming, DPG Media

 

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]

VTM
Medialaan 1
1800 Vilvoorde