Axel Daeseleire maakt enorme winst met tekenfilmfiguur Popeye en wint voor de tweede keer op rij ‘Eenmaal Andermaal’

De totale winst, 7125 euro, gaat integraal naar JEZ!

Na zeven weken strijden, rommelmarkten afschuimen en antieke parels verkopen, vochten kunstliefhebbers Jacques Vermeire en Axel Daeseleire het op donderdag 23 maart voor een laatste keer uit in de ultieme brocante-battle van ‘Eenmaal Andermaal’ bij VTM. Het werd een spannende veiling waarbij het verschil in eindwinst niet groot bleek. Jacques’ totale winst bedroeg 3270 euro, maar Axel klopte af op 3855 euro. Het beeld van de bekende tekenfilmfiguur Popeye hielp Axel mee aan de eindoverwinning. Hij kon het verkopen met enorme winst. Geen revanche dus voor Jacques, want Axel gaat voor de tweede keer op rij met de trofee naar huis.

Axel is in de zevende brocante-hemel met zijn overwinning. “Die gaat heel mooi staan naast die andere op mijn kast. Dat is wel twee keer op uwe snuit hé vriend”, wendt hij zich tot Jacques. “Ja, maar als collectioneur ga ik misschien wel eentje kopen van u”, lacht Jacques. “Je hebt het verdiend.”

Bekijk hier de video van de bekendmaking:

Voor hun laatste koopjesjacht kregen Jacques en Axel een extra gespekt budget van 1500 euro, maar ze moesten wel vier objecten kopen in slechts drie uur tijd. Na de veiling bleef er in totaal 7125 euro over. Dit bedrag gaat integraal naar JEZ!, de grootste goededoelenactie voor én door jongeren waaronder VTM, Qmusic, HLN en Belfius hun schouders zetten.


Niet voor publicatie

De foto’s uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.vtm.be of foto.dpgmedia.be.​

Bovenstaande video is over te nemen via deze embedcode: <div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/364968?automute=true&autoplay=true&pip=false&single_play=true&sticky=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Delphine Dehairs

Press Officer, DPG Media

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VTM

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Neem contact op met

Medialaan 1 1800 Vilvoorde

pers@dpgmedia.be

vtm.be